WAT DOET STICHTING NAAST.

Wij bieden een uitgebreid hulpaanbod, dat volledig is toegespitst op de behoefte van onze doelgroep. Ons hulpaanbod bestaat uit laagdrempelige informatiemiddagen en telefonisch advies. Daarnaast hebben wij een ondersteuningsaanbod dat bestaat uit diverse workshops en individuele ondersteuning.

Daarnaast richten wij ons op het integreren van de zorg voor naasten van verslaafden in de geestelijke gezondheidszorg. Uit onderzoek dat wij in samenwerking met het Trimbos-instituut hebben gedaan, blijkt overduidelijk dat onze doelgroep te kampen heeft met een ernstige mate van angst, depressie en stress klachten. Het overgrote deel van onze doelgroep heeft het gevoel overal alleen voor te staan, nergens terecht te kunnen met deze klachten en van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Met het platform Help! Mijn dierbare is verslaafd! bieden wij 1 duidelijk loket, voor zowel naasten van verslaafden zelf, als ook voor hulpverleners die hen graag de juiste ondersteuning willen bieden, maar dit niet kunnen binnen de kaders waarin zij werken in de GGZ.

Ons hulpaanbod is ondergebracht bij

INFORMATIEMIDDAGEN

Heb jij moeite met de verslaving van dierbare? Kom dan naar onze informatiemiddag en maak kennis met de ondersteuning die wij jou hierin kunnen bieden.

INDIVIDUELE ONDERSTEUNING

Wil je ondersteuning die past bij jouw specifieke situatie, meld je dan nu aan voor ons individuele programma en krijg concrete handvatten om de regie weer terug te krijgen over jouw eigen leven.

TELEFONISCH ADVIES

Ons team staat voor je klaar om je telefonisch een luisterend oor te bieden en met je mee te denken over stappen die je kunt zetten in het leren omgaan met jouw dierbare verslaafde.

WORKSHOPS

Wil je meer inzicht in thema’s als grenzen stellen en loslaten? Schrijf je dan nu in voor 1 van onze workshops.